Regulation of the professional conduct of lawyers in the United States for their intervention as mediators
DOI:
https://doi.org/10.29105/msc4.7-102Keywords:
Mediator, Lawyer, Professional license, Consulting, LitigationAbstract
The regulation of the professional conduct of lawyers as mediators in the United States is subject to different normative sources: a) rules of strict customary law or common law; b) strict legal rules of a written nature or statutes; c) norms of equity or equity law; and d) standards of professional conduct. The present research focuses on analyzing only the standards of professional conduct based on the implications in the process of obtaining and maintaining the professional license in light of the substantial comparison between the characteristics of the American and Mexican educational models with the differentiating approach. academic degree and professional license.
Downloads
References
American Bar Association, A. (2006). Formal Ethics Opinion 06-439. Chicago: ABA.
Covington, J. (1970). A Uniform Bar Examination—National or Regional: Is It Possible or Practical?—Panel Discussion. The Bar Examiner, 3-4.
Covington, J. (1971). The Multi-State Bar Examination Program . The Bar Examiner, 90-91.
National Conference of Bar Examiners, N. (22 de abril de 2024). Jurisdictions information. Madison, Wisconsin, USA.
National Conference of Bar Examiners, N. (22 de abril de 2024). Model Rules of Professional Conduct - Table of Contents. Chicago, Illinois, USA.
NCBE, N. C. (2022). The Bar Examiner print edition,Fall 2022.
NCBE, N. C. (22 de abril de 2024). ncbex.org. Obtenido de ncbex.org/jurisdictions: https://www.ncbex.org/jurisdictions
NCBE, N. C. (22 de abril de 2024). ncbex.org. Obtenido de ncbex.org/jurisdictions: https://www.ncbex.org/jurisdictions
NCBE, T. N. (26 de junio de 2018). National Conference of Bar Examiners: MBE, MEE, MPRE, MPT Multistate Tests. USA.
Secretaría de Educación Pública, G. d. (2000). ACUERDO número 279 por el que se establecen los trámites y procedimientos relacionados con el reconocimiento de validez oficial de estudios del tipo superior. México: Diario Oficial de la Federación.
Secretaría de Educación Pública, G. d. (2018). Acuerdo número 18/11/18.Lineamientos por los que se conceptualizan y definen los niveles, modalidades y opciones educativas. México: Secretaría de Educación Pública.
The National Conference of Bar Examiners, A. (26 de junio de 2018). americanbar.org. Obtenido de americanbar.org/groups: https://www.americanbar.org/groups/legal_education/resources/bar_admissions/bartests/
The National Conference of Bar Examiners, N. (26 de junio de 2018). Americanbar.org. Obtenido de https://www.americanbar.org/groups/legal_education/resources/bar_admissions/bartests/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Oscar Javier Solorio Pérez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional. que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en MSC Métodos de Solución de Conflictos.
c. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) posterior al proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (Véase El efecto del acceso abierto).